Вже рік як в умовах війни освітянська спільнота України продовжує боротьбу за можливість рівного доступу до знань та отримання якісної освіти для учнів українських навчальних закладів в усіх регіонах. Одним з найболючіших питань є освіта дітей з Донеччини.

21-22 лютого в м. Київ під головуванням заступниці голови Донецької облдержадміністрації Юлії Костюніної пройшов захід «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану», проведений за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) із метою визначення стратегічних кроків для швидкого післявоєнного відновлення, підвищення якості освіти в синхронізації з освітнім простором Європейського Союзу, а також обговорення перспектив реалізації програми великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок».

Гостями та спікерами заходу стали:

Віра Рогова, заступниця МОН України,

Ірина Шумік, генеральна директорка директорату професійної освіти МОН України, кандидат наук держуправління,

Олег Шаров, генеральний директор директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН України, кандидат фізико-математичних наук, доцент,

Олег Єресько, генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України,

Роман Шиян, експерт міжнародних проєктів з освітньої політики,

Олена Фіданян, директорка департаменту освіти і науки, молоді та спорту КМДА,

Юрій Завалевський, перший заступник директора Інституту модернізації змісту освіти, доктор педагогічних наук, професор,

Олена Онаць, завідувачка відділу економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, Президент Асоціації керівників шкіл України, Заслужений учитель України,

Борис Чижевський, провідний науковий співробітник відділу економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, Заслужений працівник освіти України,

Сергій Лондар, директор Державної наукової установи «Інститут освітньої аналітики», доктор економічних наук, професор.

Юлія Костюніна, заступниця голови Донецької обласної державної адміністрації,

Тетяна Сідашева, директорка департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації.

Валерія Федіна, інспектор ювенальної превенції Управління превентивної діяльності ГУНП в Донецькій області, майор поліції,

Яків Нємикін, заступник начальника Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області,

Юрій Стецюк, представник міністерства оборони України, директор департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації,

Олена Святенко, заступниця директора департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти, начальниця управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти «Якість освіти в умовах воєнного стану»,

Володимир Власов, директор Донецького регіонального центру оцінювання якості освіти,

Антон Дзюба, голова правління «Фонд освітніх ініціатив».

Серед учасників – й спеціалісти департаментів освіти і науки, начальники управлінь освіти, керівники центрів професійного розвитку педагогічних працівників, спеціальних закладів загальної середньої освіти, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти – усього близько 150 осіб.

Робота управлінської студії відбувалася у формі панельних дискусій за темами:

«Нормативно-правові аспекти функціонування сучасної української освіти, «Освіта нового покоління», «Безпека в сучасних закладах освіти», «Якість освітньої діяльності ЗЗСО в умовах воєнного стану»

Після дискусій із зазначених питань учасники працювали по групах над алгоритмом створення моделі функціонування закладів освіти у громадах. У ході брейнстормінгу проходив пошук ідей для розвитку освіти, а також “дорожню карту” відновлення та реформування системи освіти Донецької області. У фокусі уваги – коло актуальних питань: мережа та безпека закладів освіти, цифровізація навчального процесу, кадрове забезпечення, інтеграція в європейський простір, розвиток інклюзивної та професійної освіти.

Голова правління Фонду освітніх ініціатив Антон Дзюба розказав про досвід роботи освітнього хабу як центру змішаної освіти, який був створений в Донецькому регіоні до повномасштабного вторгнення і який наразі продовжує надавати освітні послуги переселенцям з Донеччини на базі навчальних закладів в різних містах України. Центри змішаної освіти є унікальним та, подекуди, єдиним можливим форматом роботи, який дозволяє дітям здобувати практичні навички в умовах війни.

Ми горді тим, що Незламні освітяни Донеччини продовжують свою боротьбу за освіту дітей регіону та відкривають нові можливості для якісного освітнього процесу.

Дводенна насичена робота управлінської студії «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану» дала змогу учасникам розглянути засади реалізації програми великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок», зосередитися на практичних аспектах розвитку освітньої системи в умовах сьогодення та післявоєнну добу. Управлінці отримали корисну і концептуальну інформацію щодо визначення стратегічних кроків задля розбудови освіти у громадах.

Детальніше про захід:

https://ippo.dn.ua/novyny-afisha/novyny/2023/vidkrita-upravlinska-studiya-podolannya-viklikiv-i-rizikiv-organizatsiji-osvitnogo-protsesu-v-umovakh-voennogo-stanu